Gerrichchauzen, J., Kamperman, A. & Kluytmans, F. (1994). Interventies bij organisatieverandering. Uitgeverij: Kluwers bedrijfswetenschappen Open Universiteit, Heerlen.
Glavimans & Rejnders (2007). Participatie en communicatie in veranderende organisaties [elektronische versie]. Holland Consulting Group – Ontwikkelingen en ideeën, 31.
Groote, G. e.a.(2000). Projecten leiden. Methoden en technieken voor projectmatig werken. Uitgeverij: Het Spectrum, Utrecht.
Harman, K.M. (1989). Culture and Conflict in Academic Organisation: Symbolic Aspects
of University Worlds. In Journal of Educational Administration, 27 (3), pp. 30–54.
Hendriksen, J. (2002). Begeleid intervisiemodel. Collegiale advisering en probleemoplossing. Uitgeverij: Nelissen, Soest.
Hermsen, L. (2005). Leiderschap en succesvol veranderen. Welke rol spelen leidinggevenden bij veranderingen in organisaties. Scriptie Universiteit Utrecht.
Homburg, C. & Pflesser, C. (2000). A multiple-layer model of market-oriented organizational culture: measurement issues and performance outcomes. In Journal of Marketing Research, Vol. 37, pp. 449–62.
Human Touch Projectgroep (2008). Eindrapport ‘Human Touch’ Toolkit voor verandermanagement. Projectonderwijs Sociale Pedagogiek, Academiejaar 2007-2008.
Illeris, K. (2002). Spaces of learning. In: The three dimensions of learning. Contemporary learning theory in the tension field between the cognitive, the emotional and the social, pp. 175-202. Uitgeverij: Roskilde University Press.
Jaegers, Jansen, Coun & de Man.(1995). De structuur van de organisatie. Uitgeverij: Lemma, Boom, Amsterdam.
Kanter, R., Stein, B. & Jick, T. (1992). Where to begin. In Kanter, R., Stein,B. & Jick, T., The challenge of organizational change, pp .489-519. Uitgeverij: The free press, Don Mills, Ontario.
Katcher, A. & Pasternak, K. (2002). Managing your strengths. Uitgeverij: Xlibris.com
Kelchtermans, G. (2007). Powerpoint “Micropolitiek” in collegeles. Onderwijskunde deel 2.
Kessels, J. (1996). Het corporate curriculum (Oration). RijksUniversiteit Leiden, (no faculty given), The Netherlands.
Kessels, J. (1998). Kennisproduktiviteit en het corporate curriculum. In Kessels, J.W.M. & Smit, C. (red.). Opleiders in Organisaties: capita selecta. Studenteneditie (1989-1997), pp. 625-641. Uitgeverij: Kluwer Bedrijfsinformatie, Deventer.
Keuzenkamp, T.M., (2000). Management van verandering: verantwoord vernieuwen. Uitgeverij: Kluwer.
Kilman, R., Saxton, M.J. & Serpa, R. (1985). Introduction: five key issues in understanding and changing culture. In Kilman, R., Saxton, M.J., Serpa R. & Associates (eds) Gaining Control of the Corporate Culture. Uitgeverij: Jossey-Bass, San-Francisco.
Koeleman, H. (2003). Interne communicatie als managementinstrument. Strategieën, middelen en achtergronden. Uitgeverij : Kluwer, Alphen aan den Rijn.
Koeleman, H. (1995). Interne communicatie als managementinstrument. Strategieën, middelen en achtergronden. Uitgeverij: Kluwer, Alphen aan den Rijn.
Kolb, D.A. (1984). Experiental learning. Uitgeverij: New Prentice Hall, New Jersey.
Korthagen, F. De reflectiecyclus. In: Cuyvers G. (2003), Integrale Organisatieverandering, Theorie, methode, toepassingen, pp. 63 – 65. Uitgeverij : Nelissen, Soest.
Kotter, J. (1997). Leiderschap bij verandering. Uitgeverij: Academic Service, Schoonhoven.
Kouses, J.M. & Posner, B.Z., Credibility: How leaders gain and lose it, why people demand it, geciteerd in Trends, 20 maart 95.
Kouses, J.M. & Posner, B.Z., Credibility: How leaders gain and lose it, why people demand it, geciteerd in Trends, 20 maart 95.
Kübler-Ross, E. & Kessler, D. (2006). Over rouw. De zin van de vijf stadia van rouwverwerking. Uitgeverij: Ambo, Amsterdam.
Kunaviktikul, W., Nuntasupawat, R., Srisuphan, W. & Booth, R. Z. (2000). Relationships among conflict, conflict management, job satisfaction, intent to stay, and turnover of professional nurses in Thailand. In Nursing and Health Sciences, 2, pp. 9-16.
Kunneman, H. (1996). Narratieve individualiteit in de hulpverlening. In Kunneman, H. Van theemutscultuur naar walkman-ego, pp. 281-314. Uitgeverij: Boom, Amsterdam.
Kunneman, H. (1996). Normatieve professionaliteit: Een eerste verkenning. In Kunneman, H. Van theemutscultuur naar walkman-ego, pp. 241-260. Uitgeverij: Boom, Amsterdam.